• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Webshop
  • Contact

HSE

Alle informatie over veiligheid

  • Arbeidsomstandigheden
    • Arbobeleid
    • PSA
    • RI&E
    • Wet- en regelgeving
    • Fysieke belasting
    • Gedrag en cultuur
    • Werkmilieu
    • Werkplekinrichting
  • Veiligheid
    • Gevaarlijke stoffen
    • Veiligheidsbeleid
    • Arbeidsmiddelen
    • Bedrijfsnoodorganisatie
    • PBM
  • Omgeving
    • Milieu
    • Transport
  • Downloads
  • Podcasts
  • Blog
  • Sdu HSE

Thuiswerken door Corona: Moet de werkgever een laptop verzorgen?

18 maart 2020 door Redactie HSE Actueel

Het antwoord is eenvoudig. “Ja”, zegt arbeidsrechtadvocaat Daniël Maats. “De werkgever moet de werknemer in staat stellen dat hij/zij zijn werk kan doen.” Dat betekent dat je bijvoorbeeld een laptop van de zaak moet kunnen gebruiken als dat nodig is, of andere kantoorspullen die nodig zijn voor je werk.

De werkgever mag er dus niet vanuit gaan dat iedereen wel een fatsoenlijke laptop heeft. Als dat niet het geval is, moet de werkgever over de brug komen.

En de verantwoordelijkheid van de werkgever strekt nog wat verder, legt Maats uit. Die moet namelijk er ook zorg voor dragen dat jij een veilige werkomgeving hebt, waar je bijvoorbeeld geen klachten opdoet.

Als je maar even thuis hoeft te werken zal dit niet zo snel aan de orde zijn, maar als het langer duurt, zal ook daaraan gedacht moeten worden. Dat kan betekenen dat je als werkgever moet zorgen voor een goed bureau of een goede stoel, zodat de werknemer geen gezondheidsklachten krijgt.

Blijf op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen over het arbobeleid rondom het Coronavirus. Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief

Bron: RTLZ

Lees ook:

  • Kan ik de werknemer verplichten om verlof op te nemen door Corona?

  • Hoe kan mijn personeel tijdens Corona veilig werken?

  • Welke verplichtingen heeft de werkgever bij Corona?

  • Corona & AVG: hoe zit het met privacy in geval van een pandemie?

  • Wat mag ik als werkgever vragen aan de werknemer bij ziekmelding?

Filed Under: Arbobeleid, Coronavirus, Nieuws Tagged With: arbobeleid, coronavirus

Reageer
Vorige artikel
Wat mag ik als werkgever vragen aan de werknemer bij ziekmelding?
Volgende artikel
Overzicht Corona maatregelen bij toezichthouders

Reader Interactions

Geef een antwoord

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Primary Sidebar

DOWNLOADS

Toxic whitepaper

Whitepaper: Praktische invulling van verplichte beoordeling blootstelling aan gevaarlijke stoffen

Whitepaper toxic

Toxic Whitepaper: De rol van de arbokerndeskundigen

drank en drugs op werk

Wetswijziging om meer alcohol- en drugstests op de werkvloer mogelijk te maken

BEKIJK MEER DOWNLOADS...

Footer

Over HSE Actueel

  • Kennisplatform
  • Nieuwsbrief
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Contact

Meer HSE

  • Demo portal Sdu HSE
  • Adverteren
  • Colofon

HSE-producten

  • Sdu HSE
  • Chemiekaarten
  • Toxic

Redactieadres

Sdu
Redactie HSE Actueel
Hoofdredacteur:  Sandra Bergman
Postbus 20025
2500 EA Den Haag

Bezoekadres
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

SDU

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

 

✔ De belangrijkste artikelen in je inbox
✔ 5000 andere professionals gingen je al voor
✔ Zorgvuldig samengesteld door de redactie

Aanmelden

×