• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Nieuwsbrief
  • Contact

HSE

Alle informatie over veiligheid

  • Coronavirus
  • Arbeidsomstandigheden
    • Arbobeleid
    • Fysieke belasting
    • PSA
    • RI&E
    • Werkmilieu
    • Werkplekinrichting
  • Veiligheid
    • Arbeidsmiddelen
    • Bedrijfsnoodorganisatie
    • Gevaarlijke stoffen
    • PBM
    • Veiligheidsbeleid
  • Omgeving
    • Milieu
    • Transport
  • Downloads
  • Blog

CDA Dordrecht uit kritiek op Integraal Veiligheidsplan

29 januari 2019 door Redactie HSE Actueel

De gemeente Dordrecht heeft recentelijk haar Integraal Veiligheidsplan 2019 – 2022 gepubliceerd. In de commissievergadering van 22 januari 2019 heeft het CDA Dordrecht verontwaardigd gereageerd dat in dit plan geen prioriteit wordt gegeven aan het beëindigen van de situatie dat er goederentreinen met zeer gevaarlijke stoffen dwars door Dordrecht rijden. De landelijk vastgestelde maximum risiconorm wordt maar liefst meer dan vijf keer overschreden en daarmee staat Dordrecht op nummer 1 als meest onveilige spoorsituatie in Nederland, aldus het CDA Dordrecht.

Alternatieven

Het CDA wil dat het College alles in het werk stelt om de treinen met gevaarlijke stoffen niet langer door de stad te laten rijden. Er is bijvoorbeeld een gevorderd ‘Robel-lijn’ idee om de gevaarlijke-stoffengoederenspoorlijn tussen Rotterdam en België/Duitsland te verleggen naar een nieuw te bouwen spoortunnel parallel aan de A16.
Daarnaast dient onderzocht te worden of de treinen met gevaarlijke stoffen, als tijdelijke overbrugging tot de komst van de Robel-lijn, omgeleid kunnen worden via de Betuweroute of via de Hogesnelheidslijn Schiphol-Antwerpen, zo stelt het CDA Dordrecht.

Bron: CDA Dordrecht

Lees meer over veiligheidsbeleid op Sdu HSE, of vraag een gratis demo aan.

Vorige artikel
Meeste ongewenst gedrag in zorg- en welzijnsberoepen
Volgende artikel
Ageing installaties op de agenda

Categorie: Gevaarlijke stoffen, Nieuws, Veiligheidsbeleid Tags: spoorvervoer, veiligheidsbeleid

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Primaire Sidebar

DOWNLOADS

Whitepaper corona: beoordelen van de geschiktheid van werkruimtes

protocol corona

Whitepaper coronamaatregelen: van risico-inventarisatie naar implementatie

HSE-Actueel-witepaper-15-meter-inspectie

Whitepaper: Inspecties in de 1,5 meter samenleving: Over de rechten en plichten van bedrijf en toezichthouder

BEKIJK MEER DOWNLOADS...

Footer

Over HSE Actueel

  • Kennisplatform
  • Nieuwsbrief
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Contact

Meer HSE

  • Demo portal Sdu HSE
  • Adverteren
  • Colofon

HSE-producten

  • Sdu HSE
  • Chemiekaarten
  • Toxic

Redactieadres

Sdu Uitgevers
Redactie HSE Actueel
Hoofdredacteur:  Sandra Bergman
Postbus 20025
2500 EA Den Haag

Bezoekadres
Sdu Uitgevers
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

SDU

Het laatste nieuws van
HSE Actueel in je mail?

Aanmelden

×