Wil je jouw medewerkers optimaal inzetbaar houden? Zodat ze gezond en vitaal hun AOW-leeftijd kunnen behalen en productief blijven tot hun pensioen? Dan is het raadzaam een duurzaam inzetbaarheidsbeleid samen te stellen. Per levensfase en type functie zorg je dan dat de Arbo-eisen nageleefd worden. In onze gratis practice note vind je een stappenplan voor het inrichten van beleid voor duurzaam werken op kantoor.
Duurzame inzetbaarheid werknemers
Onderzoek wijst uit dat als je de levensstijl van je medewerkers maar iets verbetert, dat dit al een groot effect heeft op hun duurzame inzetbaarheid. Het zorgt voor meer werkplezier, minder ziekteverzuim en een hogere arbeidsproductiviteit. Het opstellen van een vitaliteitsbeleid is dan ook een absolute must als je de duurzame inzetbaarheid op kantoor wilt verbeteren. Omdat papier geduldig is, vraagt de uitvoering uiteraard de grootste aandacht. In de gratis practice note geven onze HSE-experts praktisch advies hoe dit aan te pakken.
Het nieuwe werken kantoorinrichting
Het nieuwe werken draait niet alleen om de kantoorinrichting. Het draait om flexibiliteit van mensen. Als werkgever geef jij hen vrijheid en verantwoordelijkheden, in ruil daarvoor leveren zij resultaten op die jij vraagt. Speerpunt bij het nieuwe werken is dus flexibel werken. Aangetoond is dat flexwerken de productiviteit van werknemers verhoogt. Hoe het duurzame werken er volgens Arbo-eisen uitziet, lees je in de practice note.
In de practice note krijg je verder:
- Gebruiksvriendelijk advies van HSE-experts
- Wet- en regelgeving rondom duurzaam werken op kantoor
- Dé 4 beleidsthema’s rondom duurzame inzetbaarheid werknemers
- Stapsgewijs naar duurzaam werken
- Inzicht in wat vitale medewerkers voor je organisatie doen
- Het verschil tussen ontzie- en ontwikkelmaatregelen
- Wie is waarvoor verantwoordelijk
- Praktische tips van experts voor meer vitaliteit in je organisatie
Verbeterprogramma
Als HSE-verantwoordelijke binnen uw organisatie wilt u natuurlijk het beste voor de werknemers en hun werkplek zo gezond en veilig mogelijk inrichten. Dat vraagt om kennis en heldere uitleg van zaken als gezondheidsbeleid, periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek, preventief medisch onderzoek, werkplekonderzoek, het stimuleren van gezond gedrag, verzuimbeleid, arbeidsomstandigheden, Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E). Hoe u een verbeterprogramma en loopbaanbeleid opstelt, vertellen we in de practice note en op ons online portal Sdu HSE. Tot slot kijken we naar strategische personeelsplanning, individuele gesprekken ‘duurzaam werken’ en opleidingsbeleid.
Online platform Sdu HSE
Het onderwerp uit de practive note is onderdeel van het online platform Sdu HSE. Wil je gebruik maken van praktijkinformatie, actuele wet en regelgeving, tools, checklists en stappenplannen binnen dit vakgebied? Vraag hier vrijblijvend een demo aan van Sdu HSE. Je maakt kennis met het meest complete en gebruiksvriendelijke online startpunt voor elke HSE-expert. Meer weten? Bekijk Sdu HSE.
Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via (070) 378 98 80 of info@sdu.nl, onze collega’s staan u graag te woord!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.